סימן מב' ב. טבילה ביום השביעי מבעוד יום

ליו"ד סימן קצ"ז

ב.  טבילה ביום הז׳

ודאי הוא שאין להתיר טבילה ביום הז׳ מבעוד יום, אמנם מרן ז״ל פסק: ״אם עברה וטבלה בז׳ ביום – עלתה לה טבילה״ [יו׳׳ד קצז,ה], אבל הש״ך כתב: שהב״ח פסק להחמיר שלא עלתה לה טבילה, וטוב להחמיר היכא דאפשר, כיון שכן דעת הראב״ד, ושאר גדולי הפוסקים [שם ס״ק יא] (ועיין בספר ״כפי אהרן״ לרבי חסידא הגאון החסיד כמוהר״א עזריאל זצוק״ל, ח״א סי׳ ט׳ וסי׳ י׳), שדבר בקדשו באזהרה חמורה ומרעידה לשמור סייג חכמים זה, של איסור טבילה ביום הז', דיש לחוש שמא תחזור ותראה, ואם כן בטלה טבילתה לגמרי, ויש בה משום ספק כרת. לכן חלילה להתיר הטבילה ביום הז׳ מבעוד יום ! אולם הואיל ופסק מרן ז״ל שאם עברה וטבלה ביום הז׳ עלתה לה טבילה, וכיון שגם הש״ך לא פסק להחמיר שתחזור ותטבול אלא היכא דאפשר, לזאת בשעת הדחק, שהיא בדיעבד, יש להתיר טבילה ביום הז׳ על פי שאלת חכם.

והנלע״ד כתבתי

בן ציון מאיר חי עזיאל

ראשון לציון הרב הראשי לישראל