סימן מו' ב. היתר שימוש בתפילין של המת

ב. תפלין של מת

דבר זה לא ראיתי בספרים שנמצאים במחיצתי.ניכרין  הדברים שזה הוא טעות מעיקרו ! שאלה שידעו מדברי רבי יהודה החסיד, כיון שלא נתבאר להם טעמו, דנו מדעתם לאמר שכל דבר מלבוש שהוא מעשה עור, כגון: תפלין, הוא בכלל זה, אבל דבר זה הוא טעות גמורה לגנוז את התפלין של מת, בזמן שהם כשרים וראויים להשתמש בהם למצוה של תורה, שהיא נקראת ״פאר״, שנאמר: ״פארך חבוש עליך״ [יחזקאל כד,יז](סוכה כה,ב), ואדרבה זכות הוא למת שמזכה את אחרים בתפלין שחבש הוא בחייו, ולכן מותר ומצוה הוא לתת תפלין של המת למי שזקוק להם, ברי שליתעביד מצוה גדולה ותדירא זאת בממונו, וזכות זאת תהיה מלאך מליץ טוב עליו אחרי מותו בעולם הנשמות.

 

והנלע״ד כתבתי

בברכת התורה מירושלים

בן ציון מאיר חי עזיאל

ראשון לציון הרב הראשי.